OsteMatrix : Anda perlu lebih daripada kalsium untuk tulang yang kuat dan sihat

 


Ramai orang yang tahu kalsium boleh didapati dengan minum susu. Tetapi, tahukah anda bahawa keperluan kalsium seharian kita ialah 1,000mg yang bersamaan dengan 4 gelas susu kalsium tinggi ATAU 320 biji kacang.

Alamak…saya tak minum susu, macam mana ni? 😭😭

Mana mampu nak makan 320 biji kacang almond sehari..lagipun almond mahal tau! 😲😲😲

 

Jadi, solutionnya adalah makan je 4 biji OsteMatrix 😍Kapletnya juga bersaiz kecil dan mudah ditelan.



Lagi satu, ramai yang ingat OsteMatrix hanya sekadar kalsium sahaja kan? Tapi, bukan. Ostematrix bukan sekadar kalsium. Tahukah anda bahawa tubuh kita sebenarnya memerlukan lebih daripada kalsium untuk tulang yang kuat?

Ostematrix diformulasi khas dengan campuran 7 nutrien penting termasuk kalsium (bahan asas untuk membina tulang), magnesium (membantu menghantar kalsium kepada tulang), vitamin D (merangsang penyerapan kalsium), boron (membantu metabolisme tulang), manakala kuprum, mangan, dan zink (mengaktifkan enzim yang membantu meningkatkan kepadatan tulang).

 

Saya terangkan dengan lebih jelas kat bawah ni :

Kalsium

·         Kalsium adalah mineral yang paling banyak terdapat di dalam tulang kita.

·         Ia adalah bahan utama untuk menghasilkan tulang yang kuat dan sihat.

·         Mengekalkan ketumpatan tulang sepanjang hari.

·    Disarankan untuk mengambil 1000mg kalsium sehari dan jumlahnya meningkat bagi wanita menopaus.

Magnesium

·         Magnesium adalah kunci kepada gabungan dan penggunaan kalsium di dalam badan.

·   Ia menyokong proses pengaktifan vitamin D supaya ia boleh meningkatkan penyerapan kalsium.

·     Disyorkan untuk mengambil sekurang-kurangnya 300mg sehari untuk perkembangan tulang yang sihat.

Vitamin D

·      Vitamin D yang rendah di dalam tubuh boleh menyebabkan kekurangan kepadatan tulang dan kualitinya, serta meningkatkan penuaan tulang.

·        Vitamin D membantu merangsang penyerapan kalsium pada saluran pencernaan.

·     Dan juga mengekalkan paras kalsium dan fosfat untuk proses penghasilan tulang yang normal.

Boron

·         Boron ditemui di dalam tulang dan tisu-tisu lain di seluruh badan.

·         Ia mengelakkan tulang rapuh dengan menyokong proses metabolic tulang yang normal.

·         Menyokong penggunaan nutrient yang terlibat di dalam penghasilan tulang yang kuat secara efektif.

Kuprum, Mangan dan Zink

·    Kekurangan salah satu daripada mineral ini dikenalpasti akan menghalang pertumbuhan tulang dan meningkatkan risiko osteoporosis di kemudian hari.

·         Mengaktifkan enzim yang terlibat di dalam proses penghasilan tulang.

·         Melindungi tulang anda daripada kerosakan oksidatif.

  

OsteMatrix untuk siapa? 

Ostematrix membantu mereka yang seperti berikut :

1.  Sembelit – Magnesium di dalam OsteMatrix berperanan melegakan otot dalam usus yang membantu untuk mewujudkan pergerakan yang lebih baik dan lancar. Ia juga berfungsi untuk menyerap air ke dalam kolon, seterusnya melembutkan najis dan melancarkan pembuangannya dari badan.

2.  Ibu mengandung – Ketika hamil, bayi akan mengambil sedikit kalsium dari si ibu. Ini akan menyebabkan daya tahan kalsium ibu berkurangan. Oleh itu, OsteMatrix membantu menambah kalsium dalam menu diet harian si ibu.

3.   Insomnia – Kadar pengambilan kalsium dan magnesium yang seimbang mampu memberikan kesan terbaik dalam menyumbang kepada tidur yang lebih lena.

4.  Ibu menyusu – Penyusuan susu ibu akan menyebabkan permintaan yang lebih tinggi terhadap kalsium. Sebab itu, para ibu memerlukan pengambilan kalsium yang lebih efisien dan konsisten.

5.  Senggugut – Kalsium dan Magnesium membantu memperbaiki masalah haid, meringankan sakit sewaktu haid, memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam. Malah ia juga menggalakkan tidur yang lebih selesa dan lena.

6.   Menguatkan tulang – OsteMatrix membekalkan kalsium bagi membantu megurangkan kesan osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf. Ia juga membantu pertumbuhan semula tulang retak dan kurangkan gusi berdarah.



Baca testimoni dengan lebih detail di sini

Apalagi guys!! πŸ‘€πŸ‘€

Ostematrix ni boleh dibeli dengan dua cara:

1.     Anda boleh layari Shaklee website https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1441796  untuk terus beli di sana dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ataupun 

2.    Whatsapp saya di https://www.wasap.my/60166203735/sayanakoste dan saya akan bantu belikan untuk anda. Hassle free :P

Enjoy!

_cikEdahyu :)


Location: Klang, Selangor, Malaysia

2 comments:

  1. Bagus ye banyak khasiat rupanya. Betul, ingatkan untuk kuatkan tulang je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, banyakkan khasiatnya :) Bukan untuk tulang je..bila datang senggugut, insomnia, untuk ibu mengandung pun perlukan kalsium OsteMatrix ni...

      Delete

Terima kasih atas komen anda :)



Disclaimer
Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, atau menyembuhkan apa jenis penyakit / masalah kesihatan. Anda perlu merujuk doktor perubatan terlebih dahulu. Maklumat di blog ini adalah untuk rujukan umum semata.