Vitamin Ibu Mengandung Trimester Pertama

 

Trimester pertama kehamilan adalah daripada Bulan 1 sehingga Bulan 3 kehamilan.

Bulan Pertama

Pada bulan pertama, jantung bayi mula terbentuk dimana bayi mula untuk membentuk tiub neural. Vitamin penting yang perlu diambil oleh ibu mengandung adalah vitamin yang kaya dengan folid asid iaitu Vitamin B-complex. Kandungan asid folik sangat penting untuk perkembangan saraf, sel otak, tulang belakang, organ, kulit dan tulang bayi.

Bulan Kedua

Pada bulan kedua, ratusan sel otak bayi sedang dibentuk setiap minit. Manakala tulang rangkanya juga sudah mula untuk terbentuk. Ibu mengandung memerlukan protein yang cukup untuk menyokong perkembangan bayi yang pesat, lemak sihat yang menjadi asas kepada tisu baru dan juga kalsium untuk menyokong pertumbuhan tulang rangka bayi.

Bulan Ketiga

Sebahagian besar organ dan sistem sudah terbentuk pada bulan ketiga, termasuklah mata. Pada bulan ketiga ini, Vitamin B6 adalah penting untuk melegakan mabuk hamil, asid lemak omega 3 untuk perkembangan mata dan otak, juga kalsium untuk melegakan sembelit si ibu.

Oleh itu, pengambilan Vitamin seperti B-complex, protein, kalsium dan juga omega 3 adalah sangat penting pada kehamilan trimester pertama.

Pengambilan B-complex dapat membantu control mood ibu mengandung dan boleh menukar gula yang di ambil oleh si ibu kepada tenaga. Di samping itu, B-complex juga dapat membantu kulit ibu mengandung terutama yang diserang kulit berjerawat akibat daripada perubahan dan gangguan hormon semasa hamil. B-complex juga penting untuk membantu mengelakkan kecacatan pada bayi.

Protein adalah penting untuk menguatkan rahim ibu dan dapat menggalakkan pertumbuhan sel baru pada janin. Energizing Soy Protein (ESP) merupakan protein soya yang dapat membekalkan tenaga kepada si ibu dan membaiki sel-sel rosak. Ia juga menyediakan hidangan lengkap protein untuk menyokong nutrisi tambahan harian si ibu yang bermanfaat untuk kecantikan kulit si ibu dan bayi, mengurangkan alahan ibu mengandung, mengurangkan masalah lesu dan letih, dan juga dapat membantu melegakan masalah gastrik.

Vitamin OsteMatrix mengandungi antaranya kalsium, magnesium dan Vitamin D. Kalsium sangat penting untuk ibu mengandung kerana ketika hamil, kalsium diserap oleh bayi. Kerana itulah ibu mengandung selalu akan merasakan sakit gigi dan kekejangan otot semasa hamil. Pengambilan OsteMatrix dapat mengurangkan risiko kekejangan otot, simpul biawak dan kejang kaki si ibu, juga membantu si ibu tidur lena yang berkualiti. Selain itu, ia dapat membekalkan kalsium untuk si ibu dan bayi, menyokong kelahiran dengan tulang dan gigi yang kuat, serta mengelakkan ibu mengandung dari masalah sembelit dan buasir.

Omega 3 atau Vitamin Omega Guard penting bagi menyokong perkembangan mata dan otak bayi, membantu mengawal kenaikan berat badan mendadak semasa hamil dan dapat mengurangkan risiko kelahiran bayi pra-matang.

Berminat untuk tahu lebih lanjut mengenai produk Shaklee untuk kehamilan trimester pertama?

Hubungi saya: _cikEdahyu

Whatsapp: 016-6203735 Klik sini

Page FB: Pengedar Shaklee Klang Readystock (vitaminayu)

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Klang

Pengeposan ke seluruh Malaysia


Enjoy!

_cikEdahyu :)


Post a Comment

0 Comments