Petua Mudah untuk Hilangkan Jerawat Wajah


Assalaamualaikum…Hai!

Nak tahu cara mudah untuk hilangkan jerawat? Jom baca sini:

Minum air kosong secukupnya

Minum air kosong dapat membantu badan mengeluarkan toksin-toksin jahat dari badan, seterusnya menghasilkan kulit wajah yang sihat.

Tidur secukupnya

Tidur dan rehat yang cukup dapat memastikan badan kita cukup rehat dan berupaya untuk memastikan sel-sel kulit kita dapat diperbaiki dan diperbaharui.

Jadi, adalah penting untuk anda menjaga waktu tidur yang berkualiti.

Kawal tekanan (stress) dan bersenam

Sewaktu bersenam, hormon bernama endorphin akan dikeluarkan dari badan. Hormon ini berperanan untuk menurunkan kadar tekanan dan juga mengurangkan pengeluaran minyak pada wajah. Best, kan? Dengan bersenam dapat stress free, wajah yang sihat, dan badan pun sihat.

Amalkan pemakanan sihat dan seimbang


Processed food dan makan berminyak menyumbang kepada kelenjar minyak wajah merembes dengan berlebihan dan menyebabkan pori-pori tersumbat. Seterusnya, berpotensi menjadi jerawat.

Jadi, pemakanan yang sihat dan seimbang dengan pengambilan buah-buahan dan sayur-sayuran adalah penting. Ini untuk memastikan tubuh badan kita mendapat jumlah nutrien yang mencukupi bagi megelakkan kulit wajah yang bermasalah.

Ambil supplemen seperti multivitamin, vitamin C dan vitamin E

Jerawat boleh terjadi apabila kita tidak mengambil pemakanan yang seimbang. Jadi, untuk memastikan badan kita mendapat nutrien harian yang sepatutnya, pengambilan supplemen sangat membantu.

Antara supplemen yang berkait dengan penjagaan kulit adalah Multivitamin (Shaklee punya multivitamin dipanggil Vita-Lea), Vitamin C (Shaklee Sustained Release)  dan juga Vitamin E.


Anda juga boleh baca tentang 5 punca yang boleh menyebabkan jerawat di sini.

Berminat untuk tahu lebih lanjut mengenai produk Shaklee yang dapat membantu masalah jerawat?

Hubungi saya: _cikEdahyu

Whatsapp: 016-6203735 Klik sini

Page FB: PengedarShaklee Klang Readystock (vitaminayu)

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Klang

Pengeposan ke seluruh Malaysia

 

Enjoy!

_cikEdahyu :)








Post a Comment

0 Comments