Toner untuk Kulit Berminyak

Toner untuk Kulit Berminyak

Toner ni sama penting tau dengan pencuci muka. Selain sebagai langkah tambahan selepas mencuci muka, toner juga digunakan untuk menghilangkan lebihan kotoran, minyak dan solekan nipis yang tidak dapat dikeluarkan semasa mencuci muka. Bukan itu sahaja, toner juga boleh digunakan untuk:

Menyegarkan kulit

Toner bertindak untuk menyegarkan dan menyejukkan kulit wajah terutamanya semasa cuaca panas. Masukkan toner ke dalam peti sejuk selama 10 minit, kemudian tuangkan sedikit ke atas pad kapas dan sapukan ke seluruh muka. Nah, dah jadi spa peribadi di rumah!

Semburan wajah buatan sendiri

Pasang penutup semburan pada botol toner dan kita oleh sembur di wajah pada bila-bila masa, terutamanya bila merasa kulit letih atau kusam. Toner ni mengandungi ramuan berkhasiat untuk kulit yang segar dan terhidrat sepanjang hari.

Bertindak sebagai pembersih kulit mati dan pembersih solekan ringan

Bergantung kepada kegunaan, sesetengah toner mengandungi bahan pengelupasan untuk membersihkan sel-sel kulit yang mati dan pencemaran persekitaran untuk menyerlahkan keserian anda. Sesetengahnya bertindak sebagai pembersih solekan ringan untuk membersihkan solekan yang tidak dapat dibersihkan semasa mencuci muka. Jadi, cari toner yang menawarkan kedua-dua kebaikan ini ya.

Toner untuk Kulit Berminyak 

Untuk leher dan bahagian dada, serta bahu yang lebih berseri

Selain bahagian muka, kita juga boleh pakai toner ke leher, dada dan bahu untuk membersih, menghidrat dan menyuburkan kulit di kawasan ini kerana ia merupakan bahagian anggota badan yang menunjukkan tanda-tanda penuaan yang pertama.

Melindungi daripada kehilangan kelembapan

Selain membersihkan sel kulit mati dan menyuburkan kulit, toner juga membantu mencegah kehilangan kelembapan dengan memberikan kulit kita lapisan kelembapan tambahan. Di Korea, terdapat satu kaedah yang dipanggil "7 Kaedah Pelembapan Kulit" di mana 7 lapisan toner ditampal dan dilapis untuk meningkatkan penghidratan. Wow! Banyak tu 7 lapisan 😂 Walaubagaimanapun kaedah ini tidak perlu, kita hanya perlu memilih toner semulajadi yang berkesan, toner yang menggunakan bahan berasaskan tumbuhan yang menawarkan penghidratan yang diperlukan oleh kulit kita.

Toner untuk Kulit Berminyak 

YOUTH Perfecting Skin Toner

1.    Sesuai untuk semua jenis kulit, termasuk kulit berminyak.

2.    Membersihkan sel kulit mati, menghidrat dan membekalkan nutrisi kepada kulit.

3.    Membersihkan sisa kekotoran yang berbaki semasa mencuci muka.

4.    Mencerahkan kulit kusam.

5.    Membantu menutup dan mengecilkan liang-liang pori.

6.    Tidak mengeringkan kulit

7.    Mengandungi campuran vitamin yang penting, polifenol dan bahan-bahan botanikal yang berpaten untuk kulit yang berseri.

8.    Bahan-bahan utama termasuklah Vital Repair Complex, Ekstrak Anggur Muscadine dan Ekstrak Alga Hijau yang meremajakan kulit.

8 Sebab Anda Perlu Pilih YOUTH Skincare

1.    Dihasilkan secara klinikal oleh Pakar Kulit bertaraf Antarabangsa, Indeks Usia Kulit memberikan cara untuk membuktikan kesan YOUTH terhadap penampilan dan usia kulit berasaskan fakta dan ujian klinikal.

2.    2 dari 3 pengguna YOUTH mengalami perubahan usia kulit sedekad (10 tahun) lebih muda.

3.    100% pengguna YOUTH mengalami kulit yang kelihatan lebih muda dalam masa 7 hari dan dengan penggunaan yang berterusan.

4.    Formulasi YOUTH bebas dari 1,500 bahan pencemar, racun perosak, dan bendasing.

5.    YOUTH adalah 100% vegan, berasaskan bahan semulajadi, dan tanpa kekejaman

6.    YOUTH tidak menyumbatkan liang pori, telah diuji oleh Pakar Dermatologi dan Pakar Oftalmologi.

7.    Diuji lebih daripada 350 bahan pencemar, racun perosak dan bendasing pada setiap bahan botanikal baru, sebanyak 3 kali ganda berbanding dengan yang diperlukan.

8.    Kami telah menjalankan lebih daripada 100,000 ujian kualiti setiap tahun untuk memastikan yang produk kami selamat.

Koleksi Testimoni pengguna YOUTH

Testimoni YOUTH Skincare Shaklee
“Jeragat pada kulit muka saya makin berkurang dan kulit makin cantik” – Puan Nadia

Testimoni YOUTH Skincare Shaklee
“Selepas menggunakan Youth, kulit saya lebih lembap dan halus. Tona kulit semakin sekata, liang pori semakin mengecil dan jeragat juga semakin pudar. Garis-garis halus atas hidung juga semakin hilang" - Puan Laila 
Testimoni YOUTH Skincare Shaklee 
“Saya pakai Youth dah setahun. Dulu makan Vitamin C je, jerawat under control. Lepas pakai Youth makin OK, tona kulit makin sekata. Jerawat muncul pun cepat kering dan tiada parut" - Nurul Fatihah.
Testimoni YOUTH Skincare Shaklee 

“Selepas ambil injection depo, jerawat naik subur sangat. Saya konsisten sapu Radiance C+E kat jerawat 3x sehari. Pagi, tengahari lepas solat Zohor dan malam waktu nak tidur. Makin surut jerawat dan parut juga makin pudar.

Darkspot tepi mata tu dah lama bermastautin situ tau. 1 tahun dengan Youth full set dan disiplin sapu Radiance C+E, akhirnya semakin memudar" - Hayati Suki

YOUTH Skincare Shaklee 1 

Sangat menarik kan? 😊 Berminat dengan YOUTH? YOUTH ni boleh dibeli dengan dua cara:

1.    Anda boleh layari Shaklee website https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=1441796  untuk terus beli di sana dengan menggunakan kad debit atau kad kredit. Ataupun

2.    Whatsapp saya di https://www.wasap.my/60166203735/YOUTH dan saya akan bantu belikan untuk anda. Hassle free 😊

Hubungi saya: _cikEdahyu

Whatsapp: 016-6203735 Klik sini

Page FB: Pengedar Shaklee Klang Readystock (vitaminayu)

Your certified Shaklee Product Consultant

COD Klang

Pengeposan ke seluruh Malaysia

Enjoy!

_cikEdahyu :)


Boleh baca: Youth Skincare Shaklee

Baca juga: YOUTH Cleanser Shaklee: Fungsi, Manfaat, Bahan Kandungan dan Testimoni

YOUTH Restoring Eye Treatment: Krim Mata Shaklee

4 comments:

  1. sis pun baru jd ahli
    suka esp dan vit c produk ni baguss

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome to the club, Cik Nor :) Moga sentiasa sihat, Aamin.

      Delete

Terima kasih atas komen anda :)



Disclaimer
Segala penulisan dan testimoni berkenaan produk Shaklee bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, atau menyembuhkan apa jenis penyakit / masalah kesihatan. Anda perlu merujuk doktor perubatan terlebih dahulu. Maklumat di blog ini adalah untuk rujukan umum semata.